Dato og tid er 04 sep 2010 22:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar pĂĄ emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Søg i phpfiler
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Har du nogen sinde siddet og ledt efter en bestemt tekst streng som du ved er i en eller anden fil men der er flere hundrede filer at gennemsæge. Det er faktisk en opgave der kan klares på sekunder. Normalt vil Windoes ikke søge i f.eks. php filer men det kan der laves om på (i windows XP måske virker det også i vista)

To configure Windows XP to search all files no matter what the file type, obtain the latest service pack for Windows XP and then turn on the Index file types with unknown extensions option.

If you use this method, Windows XP searches all file types for the text that you specify. This can affect the performance of the search functionality. To do this:
1. Click Start, and then click Search (or point to Search, and then click For Files or Folders).
2. Click Change preferences, and then click With Indexing Service (for faster local searches).
3. Click Change Indexing Service Settings (Advanced). Note that you do not have to turn on the Index service.
4. On the toolbar, click Show/Hide Console Tree.
5. In the left pane, right-click Indexing Service on Local Machine, and then click Properties.
6. On the Generation tab, click to select the Index files with unknown extensions check box, and then click OK.
7. Close the Indexing Service console.

http://support.microsoft.com/default.as ... -US;309173

Løsningen er fundet af United, tak for det

Titel: Re: Søg i phpfiler
Ny bruger

Geografisk sted: Odense
Til søgning i filer bruger jeg personligt TotalCommander (som også beskrevet i 'lokal webserver'-guiden) - mest fordi jeg helst ikke vil fylde flere services på min XP end nødvendigt, og ikke kan fordrage når den står og knokler med andre ting i baggrunden. Og så også fordi at det er det eneste filhåndterings-værktøj jeg bruger. :mrgreen: Men smag og behag, naturligvis.

Men hvad mit indlæg egentlig handler om:

Til søg og erstat i mange filer kan jeg stærkt anbefale det lillebitte program 'mreplace', et freeware-tool fra MedCalcSoftware.
http://www.medcalcsoftware.com/legacyso ... /index.php - Freeware Multifile Find & Replace utility.
Dette er et kraftigt lille værktøj uden mulighed for at fortryde - brug altid kun på filer du har backup af!!

Billede • Billede • Billede

Vis indlæg fra foregĂĄende:  SortĂ©r efter  
Skriv nyt emne Svar pĂĄ emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]